12 Nisan 2012 Perşembe

KREMALI VE KAŞARLI FIRIN MAKARNA


Makarnanın ne çeşidi olursa olsun,içine ne katıldığına dahi bakılmadan her türlüsü yenir bizim evde.Oğlumdaki bu makarna sevdası yüzünden haftada 2-3 kez makarna pişiririm.Yanınada ketçapı varsa değmeyin paşanın keyfine.Başemelli olarak sık yaptığım bir yemek olan başamelli fırın makarnayı yapmak istedim fakat süt olmadığını fark edince krema kullandım.Nihayetinde oda çok yakışırdı içine.Öylede oldu ALLAH'a şükür.

MALZEMELER;

yarım pk fazla makarna
haşlamak için sıcak su
150 gr süt kreması
200 gr (küçük pk) rende kaşar
1,5 tatlı kaşığı kekik
tuz

HAZIRLANIŞI;

Sıcak tuzlu  suda makarnaları haşlayın ve süzün.Geniş tavanıza kremayı koyun hafif tuz serpiştirin.Süzülmüş makarnaları üzerine ekleyin kekik serpiştirin 2-3 dk karıştırın.Küçük boy borcam tepsiye 3 defa olacak şekilde makarnanın önce 1. yarısını dökün ve rendelenmiş kaşar serpiştirin.Diğer 2. yarısnı dökün ve tekrar kaşar ve diğer son makarnaları dökün bol kaşar peyniri serpiştirin.180 dercede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana dek pişirin.





AFİYET OLSUN.....

1 yorum:

  1. çok lezetli olacak bence fakat benbaşka bir tarif keşfettim,asında internetten araştırdım benzeyen bir tarif var mı?ve bulamadım benimki bir az farklı frını koymaya hazır umarım eni bir tad alırım ve sizlerle paylaşırım

    YanıtlaSil