1 Nisan 2012 Pazar

KIRMIZILI BULGUR PİLAVI


Pirinçten daha az kaloriye sahip olduğu için diyette tercih edilen diğer seçenekte bulgur.Değişik ve dönüşümlü olarak pişiriyorum.Yoksa pirince olan aşkım kabarıyor ve pişirmemek için kendimi ikna çabalarına giriyorum.Bende bulgurla bastırıyorum bunu.Bu pilavımda herkesin bildiği klasik türden.Farklı olarak kırmızılara önem verdim.Çok lezzetli olmuştu.Herkesin farklı yorumları oluyor bu da benim yorumum:)

MALZEMELER;
  • 1,5 su bardağı pilavlık bulgur
  • 2 adet kırmızı biber-jülyen doğranmış(kibrit şeklinde)
  • 2 domates rendesi
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 adet kırmızı soğan
  • 1,5 çay kaşığı safran
  • tuz,karabiber
  • 2,5 su bardağı sıvak su
  • zeytinyağ
HAZIRLANIŞI;
  • zeytinyağını tencerenize alın,soğanları yemeklik doğrayın,
  • soğanlar hafif sararınca,jülyen doğranmış kırmızı biberleri ekleyin ve kavurun
  • kavrulan sebzenin üzerine rende domatesi ve salçayı ekleyin tekrar kavurun
  • yıkanmış bulguru safran,tuz,karabiberi ekleyin,karıştırın
  • üzerini geçicek kadar su ekleyin ve pişirin.
AFİYET OLSUN.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder