31 Mart 2012 Cumartesi

ÇEŞİTLİ TRUFFLAR



Hindistan cevizli,portakallı ve pasta süslü + sade... Yiyenin ağzını şenlendiren damakta enfes tat bırakan bir tadanın bir daha istediği lezzetlimi lezzetli trufflarım.İnanın çok lezzetlilerdi fakat küçük çikolata kağıtlarımın olmadığından direk tabağa almak zorunda kaldığımdan tabağa yapışmışlardı.siz yapacak olursanız kesinlikle önceden kağıtları bulunduun.Zannedersem normal cup kek kağıtlarınıda kullanabilirsiniz.
Misafir geliceğini duyduğumda dehal kısıtlı zamaımda çoğu hanımın yaptığı gibi derhal kek yaparım.Yine öyle bir anda unu kontrol etmeden keki çırptım sıra una gelince ne göreyim un kabın dibinde.Çare için başka bir şekilde yok hani desem nişasta veya pirinç unu.Neyse dert etmedim artık - ya harra ya merra - diyerek:) unu keke ekledim.Ama elbette sonu sönmüş kabarmamış bir kek.Misafiin önüne konulurmu -olmaz,çöpe hayatta atmam direk aklma bu lezzetli trufflar geldi.Aslında kekim beyazdı.İçine kakaolu krem şanti ve kakao koydum karardılar haliyle.Siz yaparsanız direk kakaolu bir kek hazırlayıp uygulayın.Büyük boy kelepçeli kalıptaydı kekim yaklaşık olarak 30 cm'lik bir kalıptı.Neyse direk malzemelerden ben tarife geçeyim.

MALZEMELER;
  • 30 cm de pişmiş kek(benimki beyaz olduğundan 2 yemek kaşığı kakao ekledim)
  • 1 pk kakaolu krem şanti
  • 1 çay bardağı süt
  • 150 gr bitter çikolata
  • süslemek için;hindistan cevizi vb. herşey olabilir
HAZIRLANIŞI;
  • keki rondoda parçalayın(rondo yoksa elinizle ezin)
  • süt ile krem şantiyi hazırlayın
  • parçalanmış keklerin üzerine kerm şantiyi ekleyin ve yoğurun
  • tamamen birbirini tutunca cevizden biraz küçük parçalar alın önce elinizde çevirerek sıkın
  • avucunuzda yuvarlayın,dilerseniz içine portakal kabuğu rendeside ekleyebilirsiniz.

Resimde görüldüğü gibi tavanızın içine sıcak suyu koyun.İçine cezve oturtun.Kırdığınız çikoltayı bu şekilde benmari usulü eritin.


  • Hazırladığınız topları içine tek tek atarak çikolataya bulayın.
  • Çikolata kağıtlarına yerleştirin.
  • üzerine ne dilerseniz serpebilirsiniz.
  • çikolata tamamen donunca servis yapın.


UYARI;BENİM GİBİ DİYETTEYSENİZ GÖZÜNÜZÜN ÖNÜNE SAKIN KOYMAYIN :((

SEVDİKLERİNİZLE BERABER İNŞALLAH AFİYET BAL ŞEKER OLSUN......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder