18 Mart 2012 Pazar

ZENCEFİLLİ,BAL KABAKLI PAY



Bu sene çok istememe rağmen bal kabaklı tarif yapamadım.Çünkü kocaman bal kabağım küflenmiş ve çöpe atmak zorunda kalmıştım.Sevgili komşum mefaret sağolsun beni unutmamış muğladn getirdiği kendi yetiştirdikleri balakabağından beni de nasiplendirmiş.Hiç denemediğim bir tarifim vardı ve hemen mutfağa dalıp bu PAY'ı çıkardım.Lezzetliydi şükür ve  tamamı bitti;)balkabağına tahin,pekmez pek yakışır bildiğiniz üzere.Bende üzerine tahin dökerek ve nane ile süsleyerek servis yaptım.Lezzetine lezzet kattı.

MALZEMEER;
  • yarım kg bal kabağı
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağından biraz fazla toz şeker
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 neskafe fincanı un(kontrollü ve azar azar ekleyin)
  • 1 pk kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı toz zencefil
  • servis için tahin

HAZIRLANIŞI;
  • kabakları soyun dilimleyin ve sıcak suda haşlayın(kabağım çok yumuşaktı su kaynar kaynamaz 5 dk hemen haşlandı)
  • derin geniş bir kaba alın ve blendrlayın
  • ara ara karıştırarak soğutun
  • benim kabağım çok fala suyunu saldığından aşağıdaki  yöntemi geliştirdim
  • yahut sizin kabağınız tamamen patates püresi gibi ise direk 4 yumurtayı çırpıp
  • şeker ile köpük haline getirin sıvıyağ,kabak püresi,toz zencefil ve kabartma tozu ile birlikte çırpın
  • yağlanmış kalıbınıza dökün(kelepçeli kek kalıbı kullandım)170 derecede fırına verin.
  • 20 dk fırın kapağını hiç açmayın,
  • üzeri tamamen kızarınca ortasına bir bıçak vb.batırın,eğer temiz çıkıyorsa tamamen olmuş demektir.



ÖNEMLİ;Püreniz tamamen soğuduktan sonra içine çırpılmış 2 yumurta,2 yemek kaşığı un,toz zencefil ekleyin ve iyice karıştırın,tencereye alarak orta ateşte suyunu çekene ve kendini toparlayana kadar karıştırın.
Toparlandığında ateşten alın,soğumasını bekleyin.Tamamen soğudunda yumurta ve şeker karışımına ekleyip işleme yukarda yazıldığı gibi devam edin.


İSTEDİĞİNİZ ŞEKİLDE DİLİMLEYİP ÜZERİNİ TAHİN VE NANE İLE SÜSLEYİN,SERVİS YAPIN..


AFİYET OLSUN.........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder