30 Mart 2012 Cuma

ÜZÜMLÜ PİRİNÇ PİLAVI

Bismillâhirahmanirrahim RAHMAN VE RAHİM OLAN ALLAHIN ADIYLA سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم ESSELAMÜN ALEYKÜM ve Rahmetullah ve Berakatuhu.ALLAH c.c.selami, EFENDİMİZ sallallahu aleyhi vessellem şefaati cümlemize üzerinde olsun,hayırlı sabahlar,huzurlu ,maneviat dolu bir gün dilerim inşallah Din kardeşlerim.Gününüz güzel başlayıp güzel bitsin... RABBİM kazadan beladan musibetten sizleri muhafaza eylesin inşaallah.. Sevdiklerinizle beraber geçireceğiniz hayırlı maneviat dolu Güzellikler Dolu Bir Gün, Mutlu, Huzur Ve Sevgi Dolu Nice Günler Geçirmeniz Dileğiyle, HAYIRLI HUZURLU MUTLU SABAHLAR




Bahar kapımızda artık.Malum benim gibi bir kaç fazla kilosu bulunan bayanlar başlamışlardır diyete benim gibi.Gerçi bu durumdan gayet memnunum.Fakat insan nefsi yüzünden zorlanabiliyor bazen.Doktorum piriçten sadece iki kaşık yiyebilirsin dediğinden bu yana pirinçle herhangi bir yemek yapmadım evde.En sevdiğim şey.Yapsam kaşık kaşık gider.Annemlerdeyken bu pilavı akşam için yaptım.Ki ben sadece iki kaşık aldım.Ama inanın çok lezzetliydi.Elbette bilmeyen yoktur pirnç pilavını.Çok seçenekli ben bu yüzden de çok seviyorum galiba.İçine koymadık şey bırakmamışımdır herhalde.Karsta görmüştüm bu pilavıda.Genellikle mevlüt ve düğünlerde yapıyorlar.

MALZEMELER;
  • 2 su bardağı pirnç
  • 2 yemek  kaşık tereyağ
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 3 su bardağı sıcak su
  • tuz,et bulyon(et suyunuz varsa 1,5 su bardağı kadar kullanın)
  • 1 su bardağından biraz az kuru üzüm(çekirdeksiz sultan üzümü)
  • üzümü kavurmak için 2 yemek kaşığı tereyağ

HAZIRLANIŞI:
  • tereyağ ve sıvıyağı tencerenize alın,yıkanmış pirinçleri üzerine ilave edin ve pirinçler bayazlaşana kadar kavurun.
  • et bulyonu 3 su bardağı sıcak suda eritin ve tamamen beyazlaşmış olan pirinçlerin üzerine dökün,
  • hararetsiz orta dereceli ateşte pişirin.
  • ayriyetten tavada 2 yemek kaşığı tereyağını eritin
  • üzerine üzümleri ilave edin 2-3 tur karıştırıp kavurun.
  • tamamen suyunu çeken ve pişmiş olan pirinçlerin üzerine ekleyin ve karıştırın.
AFİYET OLSUN....
     
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder