9 Mart 2012 Cuma

SİRKELİ PIRASA



PIRASA.....yenmez her evde dimi.Ben küçükken annem limonlu yemeğini yapardı yemem demezdim ama pek de sindirerek yemezdim.Evlendim evleneli hiç eve almadım desem yeridir.Eşiminde pek arası iyi değildir Ama tv de bu tarifi görünce denemek istedim.Aile fertleri çok beğendi Allaha şükür.Geçerli not aldım.Artık bu eve pırasa girebilir.
Tarifinde 1 kg pırasadan yapılıyor.Deneme maksatlı ben yarım kilodan yaptım.tepsi büyük gelmesin gözünüze.Oğluşumun elini yanına koydum ki bilin büyüklüğü ne kadar diye.


MALZEMELER;
  • 1 kg pırasa
  • 10 kaşık yoğurt
  • 2 kaşık üzüm sirkesi(elma sirkesi tatlılık veriyo)
  • 2 kaşık un
  • 2 küçük diş sarımsak
  • tuz
  • galeta unu
  • kızartmak için sıvıyağ
  • pırasaları haşlamak için sıcak su

HAZIRLANIŞI;
  • Pırasaların başlarını kesin ve ilk kabuğunu soyun,
  • Yıkayın ve sadece beyaz kısımlarını 10 cm uzunlukta doğrayın
  • Tencernize sıcak su koyun ve kaynayınca pırasaları ekleyin,
  • Hafif yumuşayıncaya kadar haşlayın,
  • Haşlanınca süzün ve kızdırdığınız sıvıyağda pırasaları galeta ununa bulayarak kızartın.(siz istesenizde çok fazla bulanmıyolar)
  • Kızarttığınız pırasaları borcama alın.
  • Derin bir kaseye yoğurdu koyun ve unu ekleyin,çırpın.
  • Sirke,sarımsak ve tuzuda yoğurdun üzerine ilave edin çırpın ve pırasaların üzerine ekleyin.
  • 170 derecelik önceden ısıtılmış fırına vein ve 10 dk kadar pişirin.
  • Yoğurt kesilecektir,yemeğe lezzet verende budur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder