16 Mart 2012 Cuma

SARI PAPATYA (BODRUM DAĞLAMASI)

 ‎"Allah'ın nuruyla aydınlanmayan gönül evleri de vardır. O gönül evleri mezar gibidir. Dar ve karanlıktır. O gönül evleri Allah'ı anlama ve anma zevkinden mahrumdur. Böyle bir gönülden mezar daha hayırlıdır."
 
Hazreti Mevlâna Celaleddin Rûmi (k.s)
 
 
 
       Çok rüzgarlı bir gündü ve oğlumla beraber sıkılganları oynadık o gün.Bütün gün çok sıkıldığımızdan ertesi gün için önce havalar güzel gitsin diye dualar ettik.Ertesi gün hava iyi olursa GÜMÜŞLÜK'e yeni açılan yoldan dolaşıp gezicez hemde ot toplıcaz diye planlar yaptık.
      
      Sabah o pırıl pırıl havayı görünce ALLAH'ın sevgili kulları olduğumuzu unutmadık ve ALLAH'a şükrettik.Evi topla, akşam yemeğini düşün(adını koymak yapmış gibi bir his veriyor bana),şu bu derken annecimle telefonlaştık ee hava güzel kaçarmı bizden annemin sevgili komşusuyla beraber dışarda balkonda kahvaltımızı ettik.Onlar çok uzun yürüyüşler yaptığından katılamıyorum ben oğluşumdan dolayı.Onlar yalıya doğru yol alırken,oğlumla yeni yola koyulduk.Karşımıza çıkan ilk yeşil tepede bu sarı papatyaları bulduk.
     Ege insanı her türlü ot çeşidini aromasına göre salçalı,salçasız,yumurtalı,limonlu,soğanlı yapıp yiyebiliyor ve bende bu lezzetlere bayılıyorum.Birde kendim topladıysam.

Topladığımız bitki sarı papatya.Burda gerçek adı DAĞLAMA yada DALLAMA diyorlar.Ama inanın çok lezzetli bir tadı var.Kereviz gibi çok keskin ve ağır olmasada ona yakın kokusu var.İlk yediğimde kerevizi anımsamıştım ben.Burda kerevizi yemeyen çoğu insan bu sebzeyi seve seve tüketebiliyor.


       Görünce çok mutlu olduk bu sarı papatyayı.Hemen bıçak ve poşetimi çıkartıp oğluşumun poşetimi tutarak yardım etmesiyle koca bir alışveriş poşetiyle topladık.
Bir haylide yürüyüşümüzü yaptık ve evimize döndük.Hemen kolları sıvadım ve işe koyuldum.Koca poşet papatyanın bütün yapraklarını temizledim.
Temizlemeside çok basit ama biraz uzun.Bitkinin baş kısmını avucunuzun tam ortasına otutturuyosunuz sımsıkı tutuyorsunuz ve diğer elinizlede yapraklarını aşağıya doğru(kök tararfına) çekiyosunuz ve dım dızlak gövdesi karşınızda oluyor.Bazı yerlerinde kılçık kalbiliyor fakat sıcak suyu görünce kendini salacaktır.Baş kısmını da kopartınca işlem tamam demektir.tam 2 poşet de yaprakları çıktı.

      Bütün bir poşeti bu şekilde tamamladıktan sonra uç kısımları yani taze yerleri çok çabuk haşlandığından sapı ikiye kesin kök ve uç kısımlarını ayrı ayrı 5-8 dk arası haşlarsanız daha güzel olur.Suya bıraktığınızda her tarafının suya girmesi gerekiyor yoksa kararır.Gözünüz üzerinde olsun kılçıklarını saldığında kontrol edin dişinizle veya kopartarak.Yumuşamışlarsa tamam demektir.Suyunu dökün ve üzerine soğuk su ekleyin.Kılçıklarını temizleyin.Süzgeçe alın ve fazla suyu gitmesi için 3-4 dk bekletin.


Servis tabağına alın üzerine limon,tuz ve zeytinyağı gezdirin.

AFİYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder